Sport en uni update - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Peer Leent - WaarBenJij.nu Sport en uni update - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Peer Leent - WaarBenJij.nu

Sport en uni update

Door: Boklaui

Blijf op de hoogte en volg Peer

12 September 2009 | Australië, Warrnambool

Veel meer is er dus niet gebeurd in de afgelopen dagen dan studeren en twee wedstrijdjes voetbal kijken. Nee echt, dat was het dan ook..
Afgelopen anderhalve week heb ik hard gezwoegd op twee practicumverslagen waarvan ik er eentje nog heb in te leveren maandag. Wel erg blij dat ik deze af heb gekregen, want voor de reguliere lestijd hier (nog maar 3 weken…) staan er nog 3 dergelijke verslagen en 3 tentamens op het programma. Daarna wordt het relatief rustig, want dan heb ik anderhalve week de tijd om mijn overige twee tentamens voor te bereiden en dan: vakantie!!

Maar goed, voorlopig mag ik dus nog even door en het is een behoorlijk strak schema mag ik zeggen. Zeker aangezien ik volgend weekend op pad ga om een festival te doen voor 3 dagen. Dus bij vlagen wordt ik er een beetje moedeloos van, maar ik probeer alles zo snel –maar goed- mogelijk af te werken, zodat ik er maar vanaf ben! Het viel ook te verwachten natuurlijk dat er drukke periodes bij zouden zitten als je vakken kiest uit 4 verschillende onderdelen van een opleiding en zoals gezegd is alles niet uitermate lastig, maar wel wat meer werk dan thuis. Hopen dus dat deze weken niet ten koste zullen gaan van het algehele resultaat… We werken rustig door :). Eergisteren heb ik overigens wel in het kader van de studie ook mijn 2 yabbies mogen ontleden: Zoë en Rambo hebben een mooi leven gehad en zijn deze donderdag vredig ingeslapen(/vergiftigd). Zoë was één van de meest succesvolle yabbies van haar tijd met een groei van 20% en ovaria waar iedere vrouwelijke yabby jaloers op mag zijn. Maar dat even terzijde ;).

En dan de halve finales AFL als gezien door jullie lokale verslaggever natuurlijk:
De Brisbane Lions waren deze vrijdag geen schim van de ploeg die een week eerder thuis nog robuust stond te verdedigen. De scores waren ook in deze wedstrijd weer erg laag, maar bij vlagen kwamen de Western Bulldogs toch heel makkelijk door de verdediging heen. Na het eerste kwart stond het 19 voor de Bulldogs en 6 voor Brisbane met welgeteld 0 goals. Dit gebrek aan eigen scores breekt dan toch op, maar omdat de scores laag bleven, bleef er na een gelijkwaardig 2e en 3e kwart nog kans voor de Brisbane Lions om in een extreme poging 32 punten achterstand goed te maken. Een week eerder was het tegen Carlton ook nog gelukt om van 28 punten achter terug te komen. De versnelling bleef deze keer echter uit en omdat er meer risico moest worden genomen liep de achterstand zelfs op tot een eindstand van 107-56. Geflatteerd dus, maar aangezien de Lions op geen enkel moment van de wedstrijd hebben voor gestaan, konden zij met respect hun meerdere erkennen in de Bulldogs. Dit in tegenstelling tot het geheel gedesillusioneerde Carlton een week eerder tegen dezelfde Lions, die na eeen hele wedstrijd te hebben voorgestaan op 7 punten werden verslagen.

En zaterdag mochten ‘mijn’ mannen aantreden: The mighty Adelaide Crows! –The pride of South Australia ;)- De wedstrijd was van te voren al breed uitgemeten in de media en waar iedereen het er wel over eens was dat de Bulldogs zouden winnen van Brisbane, waren de meningen over deze wedstrijd verdeeld. En hoewel Collingwood een plaats hoger is geëindigd op de ranglijst waren de voorspellingen toch lichtelijk in het voordeel van de Crows na het winnen van hun laatste 3 wedstrijden met een monstermarge van meer dan 70 punten. Met hierbij een finale wedstrijd en een wedstrijd tegen één van de andere finalisten.

In ieder geval flink hooggespannen verwachtingen aan beide zijden voor de wedstrijd een behoorlijk gewaagde pot te verwachten.. Meteen in de eerste helft kwamen de Crows echter weer goed voor de dag met een groot aantal punten en domineerden! Een voorsprong van 28 punten en 10-38 na het eerste kwart voor de Crows. Het tweede kwart deden ze het een stuk rustiger aan –ook noodgedwongen door een zware blessure en dus maar 2 wissels meer in plaats van 3- en vielen wat meer terug in de verdediging. Een bekende tactiek, waarvan ook bekend is dat je er wel erg goed in moet zijn, wil je dat vol houden. En daar staan de Crows ook om bekend: Bij rust is de voorsprong nog 26. De Magpies/Collingwood kunnen wel moed putten uit de laatste tien minuten, waarin ze drie goals hebben gemaakt echter… En dit vertrouwen wordt geheel omgezet in score in het derde kwart. Alles lukt voor Collingwood, ze krijgen de beslissingen mee en lopen een bizarre 36 punten in tot 10 punten voor! Deze wedstrijd is zo mogelijk nog spannender dan de halve finale van Carlton tegen Brisbane… Aan het begin van het derde kwart scoort Adelaide direct, dan is het Collingwood en weer de Crows. En met vier punten voor krijgt Collingwood dé kans om de voorsprong ruim genoeg te maken, maar scoort een behind: 5 Punten voor en dus zeker niet genoeg als Adelaide uitbreekt in één keer naar de overkant van het veld en de bal vanaf 2 meter kan worden ingeschoten voor een voorsprong voor de Crows met één punt!! Met nog zeven minuten op de klok wordt het dus vechten voor de eerste goal. En de eerste kans is weer voor het middenveld van de Magpies, vanaf 52 meter draait de bal net buiten de middenste palen voor een behind en met minder dan 4 minuten voor het einde staat het helemaal gelijk in de MCG. Een behind voor de Crows met 1 punt… 2 Achter elkaar voor de Magpies en dan nog een laatste geniale uitbraak van Adelaide en een goal!!!!!!!!!!!! Wat een geniale wedstrijd en ook hier weet de buurt ondertussen van wie ik fan ben :). Gezien het stroeve spel en de 20 seconden op de klok zit er helemaal op, maar voor de vorm moet de bal uit het midden nog worden genomen. Collingwood schopt de bal zo hard mogelijk naar voren en de bal wordt gemarkt door een Adelaide Crow, waarop de scheidsrechtersfluit klinkt. Normaal bij iedere mark, maar in de herhaling zie ik tot mijn afgrijnzen dat een andere verdediger Anthony vast houdt aan de arm. Anthony is één van de beste schutters in de AFL, maar de spanning staat er op, het zal toch niet… Een goal voor de winst en een behind voor de verlenging. Die zal hij zeker maken.. Nee, het wordt een goal :(. En hoe voel je je dan? Waarschijnlijk wel net zo gesloopt als Carlton een week eerder. Of slechter, gezien de aspiraties voor de finale. Wie zal het zeggen, maar het sprookje is uit helaas.



De preliminary finals zijn nu dus bekend:
Vrijdag de 18e: St. Kilda - Western Bulldogs
Zaterdag de 19e: Geelong Cats - Collingwood
En de twee winnaars op zaterdag 26 september voor de grote finale. Toch nog 4 teams uit good old Victoria dus helaas..

De preliminary finals zal ik dus waarschijnlijk missen in Ararat op het Blueprint festival, maar ik zal zeker mijn best doen om mee te krijgen wat ik kan en op zijn minst de scores zal ik zeker wel te horen krijgen… En mijn favorietjes zijn er toch uit, ik hoop nu alleen dat St. Kilda die na 22 rondes eerste stonden ook wel gewoon met de beker naar huis gaan.

Voor de voorspellingen deze week zet ik St. Kilda nog steeds weg als winnaar van de finales. De Bulldogs geef ik geen kans, want ook al hebben ze dit weekend gewonnen met 50 punten verschil, dit was dus een geflatteerde uitslag, de scores in de wedstrijd waren erg laag en Brisbane was ook in de verste verte niet zo sterk als een week eerder. St. Kilda met stip dus. Misschien moet ik hier deze week inderdaad al mijn geld op zetten, want vorige week had ik het met de Bulldogs ook niet heel slecht gezien ;).
Voor de Cats tegen Collingwood zet ik heel voorzichtig in: Beide teams zijn erg aanvallend, maar zullen de kat (of de ekster) eerst uit de boom kijken en beide teams zijn erg sterk, gehaaid en hebben veel ervaring. Puur op de laatste wedstrijden zou ik voor de Cats gaan, dus hopelijk voor ze heeft de week rust ze niet opgebroken.



Als laatste sportnieuws was er trouwens ook nog een ander item op het nieuws vandaag, over de nieuwe regels die ingevoerd gaan worden in de paardensport. Veel mensen zijn van mening dat het paardenrennen ouderwets en barbaars is en daarom worden er nieuwe regels ingevoerd voor het gebruik van de zweep. De headlines: “Jockeys will keep striking if not allowed more whipping. Big losses expected.” Die kan je ook anders uitleggen zeg maar ;).

Tot de volgende weer!

  • 12 September 2009 - 21:43

    Ima:

    Hé Peter, kom je er een beetje uit om te kiezen tussen de studie en het beste uit Australië halen? Zo te lezen is dat niet zo gemakkelijk. Maar het gaat ook wle erg hard als je nu nog maar een paar weken voor je studie hebt.
    Wat een prachtige foto van het zonlicht op het water en de rotsen. Is dat de dierbare plek van hét moment met Sara?

  • 12 September 2009 - 22:08

    Peer:

    Hoi Ima, dat kiezen komt helemaal goed hoor. Ik heb al een hoop leuke dingen gedaan hier en de opdrachten kon ik niet eerder aan beginnen dan nu. Dus ik zal ze nu moeten afmaken als ik wil slagen voor mijn vakken, dus weinig keuze om nu even hard door te werken.. En nog een laatste weekendje weg voor de examens gaat lukken hoor ;)

    Maar inderdaad, ik had graag een stuk meer tijd gehad om meer van Australië te zien, maar hier in de regio heb ik het wel redelijk gezien en er komen nog 3 weken vakantie aan! Dus kan ik in ieder geval in die weken nog zo veel meepakken als ik kan.

    En die zonsondergang was heel prachtig inderdaad, dat was bij de Twelve Apostles op de Great Ocean Road. Dat staat ook in de verhalen, maar is niet hét moment. Er zit wel een mooie foto bij van 2 blije mensen met ook rotsen en water op de achtergrond, dat is de net na foto :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Daar van benee

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2009

Finale!

28 September 2009

Tentamens en de nerd uithangen

22 September 2009

Blueprint festival

12 September 2009

Sport en uni update

07 September 2009

Eerste ronde footy finals
Peer

World trip time!

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 319241

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Round trip to Romania

08 April 2014 - 19 April 2014

Florida

02 Juli 2013 - 10 Juli 2013

Croatia & Ljubljana

27 Maart 2013 - 20 Juni 2013

PhD in coral symbiosis Wellington NZ

10 Augustus 2012 - 27 Januari 2013

Onze 6maand huwelijks/wereldreis :)

20 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Cavaillon France

13 April 2012 - 16 April 2012

Verhuis JW

19 November 2011 - 15 Maart 2012

Seagrass dynamics Indonesia

06 Juli 2011 - 16 September 2011

Texel

24 Januari 2011 - 03 Juli 2011

Curacao spongebob

10 Mei 2011 - 24 Mei 2011

Montreal Wedding & NY

15 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

"Portugal"

15 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Mexico

01 Juli 2009 - 11 November 2009

Daar van benee

29 Mei 2009 - 01 Juni 2009

Weekendje Bergen

12 April 2009 - 19 April 2009

Curacao

13 Juli 2008 - 31 Juli 2008

Baltic

01 Oktober 2007 - 30 Juni 2008

Weekendjes Londen

03 Juli 2007 - 13 Juli 2007

Moneglia

31 Januari 2007 - 13 Februari 2007

Kenia safari

06 Augustus 2006 - 18 Augustus 2006

Mansion Italy

20 Februari 2006 - 07 Maart 2006

Sri Lanka

01 December 2005 - 08 December 2005

Marsa Brayka Bay

10 Augustus 2005 - 17 Augustus 2005

Renesse 05

10 Augustus 2004 - 17 Augustus 2004

Chersonisos

10 Augustus 2003 - 19 Augustus 2003

Istrie

10 Augustus 2002 - 17 Augustus 2002

Renesse 02

07 Maart 2002 - 14 Maart 2002

Dominica

16 September 2001 - 29 September 2001

Lla Franc III

10 Augustus 2001 - 17 Augustus 2001

Renesse 01

08 Juni 2001 - 15 Juni 2001

Hurgada II

11 Mei 2001 - 13 Mei 2001

Formule1 weekend Oostenrijk

10 Augustus 2000 - 17 Augustus 2000

Renesse 00

30 Mei 2000 - 08 Juni 2000

Hurgada I

16 Oktober 1999 - 23 Oktober 1999

Islas Medas

10 Augustus 1999 - 17 Augustus 1999

Renesse 99

23 Oktober 1998 - 01 November 1998

Llafranc II

02 Augustus 1998 - 15 Augustus 1998

Wedding party Ireland

10 Mei 1998 - 17 Mei 1998

Rome reis

18 Oktober 1997 - 25 Oktober 1997

Llafranc I

10 Augustus 1996 - 17 Augustus 1996

Lugano

29 Juli 1995 - 09 Augustus 1995

St. Petersburg

10 Augustus 1994 - 24 Augustus 1994

France/spain camping

10 Augustus 1993 - 24 Augustus 1993

Rondreis Tsjechoslwakije

10 Augustus 1990 - 13 Augustus 1990

Weekendje Brussel

10 Augustus 1989 - 24 Augustus 1989

Spanje J. Magnus

10 Augustus 1987 - 17 Augustus 1987

Texel

10 Augustus 1986 - 17 Augustus 1986

Spanje Calpe

Landen bezocht: