Finale! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Peer Leent - WaarBenJij.nu Finale! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Peer Leent - WaarBenJij.nu

Finale!

Door: Boklaui

Blijf op de hoogte en volg Peer

16 Oktober 2009 | Australië, Warrnambool

Woehoew!! Inmiddels heb ik een dikke twee weken niets van mezelf laten horen, maar dat komt dan ook omdat ik hard aan het werk ben geweest voor de uni. De laatste opdrachten, examens en vooral heel veel leren. En daar ben ik niet eens gestopt, want ik heb meteen mijn portfolio en trajectumaanvraag afgeschreven en mijn vakken in Utrecht geregeld en inmiddels zijn mij meeste spulletjes ook al ingepakt. Ik wist dat ik daar later helemaal geen zin meer in ging hebben en als ik terugkom mag ik ook meteen weer aan de studie en zaken gaan regelen voor een master in weer een ander land. Bovendien was het hier de afgelopen dagen enorm k-u-t-weer, dus ik blijf nu enkel over met een zeer bevredigend gevoel en de eerste stralen van de zomerzon!

Verder zijn mij dus ook weinig spannende dingen overkomen in de laatste twee weken dus en ik heb vooral in mijn kamertje opgesloten gezeten achter de laptop. Om opdrachten en verslagen te tikken en om al mijn colleges nog eens door te lopen. Het heeft echter zeer zeker uitbetaald, dus voor mij is het het zeker waard geweest! Op mijn cijferlijst kan ik inmiddels 2 High Distinctions bijschrijven voor mijn tweedejaars vakken. Eén daarvan, Diversity of Fishes heb ik zelf kunnen afsluiten met een 9.6 gemiddeld. Mijn derdejaarsvak heb ik pas deze maandag tentamen van gedaan, maar dat zal ook zeker een High Distinction worden en alleen mijn eerstejaars vak ben ik niet zeker van.. Dat was een dagje na mijn andere tentamen en ik heb er dus niet heel veel extra voor gedaan, zeker omdat ik voor dit tentamen maar een zesje nodig had. Maar dat wordt toch nog een dubbeltje op zijn kant. Naast een enorm voldaan gevoel dat ik heb van deze cijfers, hoop ik ook dat ze mij zullen helpen op de cv en voor het inschrijven op mijn master om aan te tonen dat dit toch echt wel mijn veld van voorkeur is. En dat is ook zeker bewezen, want ook met hard werken, kan ik van dit soort cijfers in Utrecht alleen maar dromen…

Daarnaast heb ik na mijn tentamen al mijn professoren nog eens gedag gezegd en alvast gewaarschuwd dat ik hun email zeker zou bewaren voor mocht ik ook iets nodig hebben. Nee, de professoren zijn op deze kleine universiteit echt een stuk beter te benaderen en erg toffe mensen. Vooral met Laurie van Diversity of Fish kon ik het erg goed vinden. En dat was niet alleen vanwege studieprestaties, maar ook omdat het gewoon een heel aangenaam sarcastische vent was die alleen maar onzin uitkraamde als je langsging. Dat zat wel goed dus.. Daarnaast heeft Paul van Aquaculture gevraagd om mijn adres voor als hij ooit nog het advies van een derde nodig heeft voor zijn vak en als hij goede jobs voor mij tegenkomt. En daarnaast bood hij vandaag ook nog eens aan om mij en mijn vader rond te leiden over de aquaculture facility als wij dat wilden. Super mensen!

Eergisteren heb ik de kans gehad om iedereen die ik hier in Warrnambool heb ontmoet nog eens gedag te zeggen en een gemoedlijk drankje of tien met ze te doen. Want woensdag heb ik niet veel aan mijn verslagen gedaan.. Onze Emma was jarig! Aangezien ik nog een grote zak bloem over had, heb ik haar verjaardagskoekjes gebakken en tijdens het feestje heb ik de bbq op me genomen. Ik moest helaas van iedereen één voor één horen hoe schattig dat wel niet was, maar gelukkig mocht ik om mijn mannelijkheid te redden drie uur lang rauw vlees bakken (en zo hier en daar is er een worstje gevallen uiteraard ;)). Bijkomend voordeel was dat iedereen voorbij kwam voor een praatje en een hapje en zo heb ik iedereen nog een keer persoonlijk kunnen spreken. De setting was ook wel grappig eignelijk, want ik stond in de stortende regen/hagel met onweer in de garage te bbq-en. Deur half open en Emma zat er niet erg mee. Aangezien al mijn spullen al in 1 koffer zaten en zo buiten waren als het nodig was, zat ik er ook niet mee ;). Maar het was een erg gezellige bedoeling hier in huis en werd een lange middag/avond.

Gelukkig kon ik deze week dus terugkijken op kennismaking met een hoop toffe mensen die ik ongemerkt toch heb leren kijken en op een geweldig studieresultaat. Wat mij nog rest is een weekend met heerlijk niets doen, een avondje feesten op het einde van het jaar bij Steven en op maandag een bezoek aan het Melbourne aquarium –niet te missen voor de mariene bioloog zo schijnt- voor ik mijn vader van het vliegveld ga ophalen. We gaan dan eerst nog een kijkje nemen in Warrnambool, zodat hij ook ziet, wat ik allemaal heb uitgespookt hier en waar en dan drie weken vakantie!!! Samen met die ouwe ga ik van Warrnambool naar Cairns rijden langs de kust op een reis van ongeveer 3500 km (Zweden-Marokko), waarvan 1500km langs the Great Barrier Reef waar we vast een kijkje gaan nemen. En met als eindbestemming Cairns, waar ik hoop voor het eerst in mijn leven echte tropische bossen te gaan zien.. Daarna is het terug met het vliegtuig naar Sydney, waar we nog twee dagen hebben voor we terug gaan naar het inmiddels koude kikkerlandje. 8 November zal ik daar weer aankomen en 9 November mag ik weer naar de Universiteit Utrecht. Dus voor al mijn studiegenoten alvast tot dan! De rest van jullie zal iets langer moeten wachten…

De vakantie met mijn vader, één van de spannender zaken van mijn verblijf hier –niet nummer 1, want hem zal ik namelijk geen aanzoek doen ;)- zal dus uitgerekend niet op de website zijn te lezen, maar bij deze weten jullie allemaal wanneer ik er weer ben, dus vanaf maandagavond de 9e is iedereen van harte welkom voor een slap handje, een kopje koffie en alle reisverhalen en foto’s! Schroomt niet..

Dit was Peer uit Warrnambool Australië, allemaal heel erg bedankt voor het lezen en de reacties! En tot het volgende verslag uit Bergen, Noorwegen ;).

• 16 Oktober 2009 - 07:37

JW:

Jij bent goed bezig peer. Zulke hoge cijfers heb je volgens mij sinds groep 4 niet meer gehaald. ;)
    Ik hoop je binnenkort weer te zien in Utrecht, maar Bergen, Noorwegen klinkt ook erg goed.

• 16 Oktober 2009 - 09:37

Opa En Oma:

Proficiat met je behaalde resultaten!!!
    Een hele fijne vakantie samen met je Pa Doe hem de groeten van ons.

• 16 Oktober 2009 - 10:22

Peer:

@Jeewee: Ja dank man, ik ben het ook niet gewoon -ai, das weer een beetje vlaamschsch voor "dat doettie anders nooit hoor!"-, dus ik dacht laat ik daar gewoon eens een keer trots op zijn :)
    En laten we eerst nog even voor Utrecht gaan! Want ik begin wel over vervolgverhalen in Noorwegen, maar dat duurt nog even...

@Opa en oma: Heel erg bedankt en ga zeker de groeten doen!

• 16 Oktober 2009 - 10:31

Soppie:

peeeeeeer!

leuke verhalen weer! maar man ik MIS je! echt waar. het wordt tijd dat je weer naar utrecht komt!:D weet niet of samen vakken volgen er nog in zit, want volgende periode wordt het waarschijnlijk alleen mijn scriptie schrijven, en het laatste half jaar ga k misschien nog 2 vakken volgen maar dat was het dan ook;) heb besloten om een half jaartje tijd voor mezelf te nemen en allemaal dingen te doen waar ik nu nooit de tijd voor heb.

hele fijne tijd nog, en ik verheug me op begin november!

heel veel liefs, soppie

• 16 Oktober 2009 - 15:16

Ton:

Lekker bezig Peer en gefeliciteerd met de behaalde cijfers.

• 16 Oktober 2009 - 20:13

Ima:

Dag Peerke. Bedankt voor al je verslagen en geniet lekker met Ger van een ongetwijfeld prachtige tocht.

• 16 Oktober 2009 - 22:13

Peer:

Bedankt alle drie voor de felicitaties en ik ga zeker van mijn laatste weken genieten!

@ Soppie: Mis jou stiekem ook al een tijdje hoor ;) Toch niet hetzelfde zo... Maar meer tijd voor jezelf nemen klinkt zeker als een heel goed plan, moeten we maar gewoon weer eens keertje buiten kantooruren wat gaan doen weer he :) Succes met de tentamens!

• 16 Oktober 2009 - 22:15

Peer:

En broekkie ook gefeliciteerd alvast he!! Die knuffel kom ik later brengen ;)

• 17 Oktober 2009 - 09:26

Ans:

Enjoy the quality-time with your dad!Great idea!

• 17 Oktober 2009 - 23:44

Peer:

Hartelijk dank voor een trouw lezer :)