Thailand: beetje vanalles en vooral veel van niets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peer Leent - WaarBenJij.nu Thailand: beetje vanalles en vooral veel van niets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peer Leent - WaarBenJij.nu

Thailand: beetje vanalles en vooral veel van niets

Blijf op de hoogte en volg Peer

03 December 2012 | Thailand, Bangkok

De laatste twee weekjes hebben wij in Thailand doorgebracht. Van te voren hadden we allebei niet zo een goed idee wat we nou precies in dit land wilden bezoeken, waar we de nadruk gingen op leggen tijdens onze tijd hier. Dat kwam voornamelijk door het plan om hier ons visum voor India aan te vragen (in tegenstelling tot het eerdere plan dat in Singapore te doen). Visums aanvragen lijkt een formaliteit, maar voor India heeft dat toch meer voeten in de aarde...
In Bangkok aanvragen en dan ook weer in Bangkok aanwezig moeten zijn om het weer op te halen, konden we handig combineren met het weerzien van oude bekenden. We zagen Jack en Laura weer, onze compartiment genoten van de Trans Mongolian express en beleefden een geweldige Night around the town met Ingo en Annette (Peers nichtje).

Tussen deze twee ontmoetingen dachten we wat zon, zee en strand te gaan pakken. Dit alles niet te ver van Bangkok, want voor een paar dagen wilden we niet te ver op en neer reizen. Onze keuze viel op Ko Si Chang, een rustig klein eilandje, zo'n 4 uurtjes van Bangkok. Het bus- en bootreis ernaartoe viel reuze mee alsook de bungalows waar we verbleven. Dat er geen beloofde BBQ was, was een kleine teleurstelling (vooral omdat ik echt het koken enorm begin te missen en naar vijf dagen bbqkoken had uitgekeken), maar dat het strand slechts enkele meters vervuild zand was en dat het vier van de vijf dagen alleen maar geregend heeft (en ik had nog zo mooi mijn bikini ingepakt) was een behoorlijke streep door de rekening. Tijd maar gevuld met leuke dingen plannen voor als we terug zijn, zoals Chez Sara restaurant avonden en (nieuw!) kookworkshops :)

Blij dus eigenlijk om dan terug in Bangkok te zijn en te genieten van alle stedelijke deugden, zoals shoppen, skyfall kijken en dineren :) Voor de rest zijn we luie donders geweest en hebben we de meeste toeristische bezichtigingen links laten liggen. Al kwam het wel heel mooi uit dat wij op de avond van het "festival om dankjewel te zeggen voor het water", we terug in Bangkok waren en van het prachtige vuurwerk en de vele bloemstukjes en windlichten hebben mogen meegenieten. verder gewoon lekker gebruik gemaakt van ons speedy internet en alvast weer wat verder in de reis gepland en geboekt voor Maleisië en Indië. Het was dan eigenlijk ook een beetje zuur om de duizenden foto's van Ingo en Annette te zien, met daarop de meeste schitterende mooie plaatsen waar zij tijdens hun twee weken Thailand geweest waren. Besef komt dan snel dat we onze dagen in Thailand misschien veel beter hadden kunnen invullen. Maar hun ongelooflijk enthousiasme voor de schoonheid van sommige dingen heeft ons (voornamelijk Peer) laten inzien dat wij eigenlijk ook echt al super veel mooie dingen hebben gezien! En dat we, om dat we al even onderweg zijn, het voor ons al gewoon of vanzelfsprekend is, maar dat alles wat we zien en meemaken eigenlijk toch wel stiekem heel erg relaxed en prachtig is!

De laatste twee dagen, hebben voor ons the scale getipt voor Thailand. Twee dagen scooters gehuurd en zijn in en rondom de bergen van Chiang Mai (Noord Thailand) gaan cruisen. Wat een pracht! Adembenemend om tussen de boerendorpjes, met die machtige jungle bergen op de achtergrond te rijden. We verbleven een nachtje in een houten bungalow, achter in een klein dorp, slechts enkele 100meters van de voet van Doi Chiang Dao, de hoogste limestone berg van Thailand (meer dan 2100m hoog). Met het geluid van cicaden en kikkers op de achtergrond (of eigenlijk liever voorgrond) en het zicht op die enorme wolk die die nog enormere berg knuffelt, hebben we heerlijk geslapen! Voor menig moto-liefhebbers een droom locatie! Ik wil hier zeker naar terug komen, al is het maar om alle andere mooie dingen van Thailand dan wel te gaan zien :)

Morgen vroeg nemen we de bus naar de grens met Laos, waar ons een nieuw avontuur van tien dagen wacht. Ik heb niet echt een idee wat ik moet verwachten, we zijn benieuwd!

Tot snel lieverds!
Sara x

• 03 December 2012 - 16:32

Nancy:

Hoi jongens!

Nou Sara als je terug bent, ik (Nancy) wil me wel culinair laten verwennen door je hoor! Wat leuk dat jullie in Thailand zijn geweest, Joep en ik hadden vorig jaar last van de overstromingen en hebben hierdoor een stuk van het binnenland moeten laten voor wat het was. Wees dus gerust, wij hebben daar ook minder gezien dan dat de bedoeling was. Bovendien zijn jullie naar Chiang Mai geweest, wat wilt een mens nog meer? Chiang Mai is zo leuk en de mensen zijn zo lief. Wij zijn toen ook nog in het zuiden geweest om te relaxen op een van de bounty-stranden maar misschien hebben jullie gelijk en hebben jullie al zo veel gezien! En anders komen jullie ooit - later in het leven - toch gewoon weer terug? Nu weer op naar Laos, het blijft genieten om jullie verhalen te horen en het mooie is dat er al veel inspiratie uit is gekomen (ideeën voor Chez Sara en kookworkshops enz enz). Jullie reis is nu al geslaagd.

Groetjes x Joep en Nancy

• 03 December 2012 - 17:02

Sara:

Thanks Nance! Wat een mooi commentaar! Ik kom je zeker eens culinair verwennen als ik terug ben, hoop dat het al wat beter met je gaat! Een vriendin van mij is ook moeten gaan rennen voor het water vorig jaar hier in Bangkok, dus wellicht hebben we het niet zo slecht gehad. :) groetjes terug daar aan iedereen!

• 03 December 2012 - 17:44

Ann Bloquiaux:

ik wil ook verwend worden.....maar ik wil ook zon en warmte en leuke tempeltjes. De beestjes opeten zal ik aan Peer overlaten. Hier sneeuwt hier, brrr , heb al dagen koud .
    Papa denkt er zelfs over om een lichtlamp te kopen. Dat heb je als je durft na september de zon opzoeken, dat komt niet meer goed dan in België wonen in de winter. Gelukkig staat de kerstboom en brandt het vuur . De hondekens bieden ook troost. Geniet want nu weet je wat je allemaal niet mist :-)
    dikke kussen, mama

• 03 December 2012 - 17:56

Annette:

Coole pics!!! Leuk om iets over het noorden te horen! Dat jullie er zijn geweest maakt een btje goed dat we der zelf geen tijd voor hadden ;)
    Liefs & knuf, Annet (peer's nichtje :P)

• 03 December 2012 - 18:49

Loes Lambrecht:

Hey zus en peer !

indd: eerste sneeuwval hier in België. Nu net als ik naar huis moet rijden na een wacht :-)
    lijkt mij een goede locatie voor papa, om te motaaaren.

wat heeft Peer in zijn mond ? een minischorpioen ? abrrrr, niks voor mij. En ook niks voor Chez Sara :-) kijk er alleszins al naar uit om terug te genieten van jouw kookkunsten ! Kerst zal toch anders zijn dit jaar..

Geniet ervan, we missen jullie en de hondjes ook !!

-x-

• 04 December 2012 - 02:01

Tante Mieke:

Dag Saraatje en Peer,
    ik lees dat mama sneeuw heeft daar in Belgie maar jullie hebben absoluut geen last van de koude he.Ik zie dat je culinair heel goed bezig bent en vind het super jammar dat ik zo ver woon.
    Ik kijk uit naar de komst van je mama,papa,Tom en Adriana en we zullen wel eens allen skypen als het lukt.
    Verder veel genot van Laos.Ik kijk al weer uit naar een verslag,
    veel liefs,
    tante Mieke en familie

• 04 December 2012 - 08:40

Roosje:

De mooiste foto's tot nu toe!! Prachtig verslag. Blij dat alles goed gaat.
    Gelukkig is het nog maar een dikke maand, en dan zien wij elkaar weer Saar, gaat toch wel snel.
    Zin in al je kookkunsten en en je verhalen.
    Wij hebben hier ook verhalen!
    Veel liefs Saar en Peer, jullie passen goed op elkaar he en trouwens ook bij elkaar ;)
    Lfs

• 05 December 2012 - 07:58

Sara:

Dank dank voor de mooie reacties weer! Koud hebben we hier niet, integendeel. Wordt inderdaad wennen aan sneeuw als we terug zijn. Maar dat is ook leuk en wat is nou Sinterklaas en kerst zonder sneeuw? :)
    Wat nou met al die verhalen Roos: vertellen die handel! Kan geen maand daar meer op wachter hoor :)
    Lichtlamp kan werken.... Maar ik denk dat die hondekes beter werken :)
    Skypen kan zeker, zelfs hier in Laos is op de meeste plekken gewoon internet. En het zal fijn zijn even iets van kerst mee te krijgen hier... Vanavond Sinterklaas avond in de jungle van Loas aan 30 graden, is toch niet helemaal hetzelfde...
    En al die mensen die van mijn kookkunsten willen genieten, hebben geluk, want er komen een hoop chez Sara's aan :d
    Xxx

• 05 December 2012 - 10:58

Peer:

Hey Peer's nichtje!
    Geweldig dat we elkaar konden ontmoeten in Bangkok!! En wij hebben nog goed wat schade ingehaald in Noord Thailand inderdaad.. Goed dat jullie alle dingen in het Zuiden hebben gedaan die wij gemist hebben ;).

En met de hele familie Skypen klinkt altijd goed tante Mieke..
    Groeten!